Nina’s Erikoistaksipalvelut on Ristiinan Vuoden yritys – palveluun satsaaminen on yrityksen valttikortti


Maalaistaksi. Sana vilahtaa Nina Syrjäläisen puheessa useamman kerran ja pelkästään positiivisesti.

Mikko ja Nina Syrjäläinen arvostavat molemmat sitä, että monen asiakkaan kanssa syntyy vuosien asiakassuhde. Monista asiakkaista on tullut myös ystäviä.

 

Nina’s Erikoistaksipalveluiden kuljettajat ovat niitä perinteisiä taksikuskeja: luotettavia ja auttavia. He katsovat, että asiakas pääsee kotiin sisälle, hakevat tarvittaessa postin laatikosta, lakaisevat portaat lumesta ja purkavat kauppaostokset jääkaappiin.

– Me olemme asiakkaita varten. Eikä niin, että asiakkaat ovat meitä varten. Tätä oppia olemme kuljettajillekin viljelleet, Syrjäläinen kertoo ja kiittää, että työntekijät ovat sen hyvin sisäistäneet.

Yrityksessä ajatellaan, että palveluun satsaaminen on sen valttikortti.

 

Ristiinan Yrittäjät ja aluejohtokunta palkitsivat lauantaina Nina’s Erikoistaksipalvelut Vuoden yritys -palkinnolla. Perusteissa kiitetään yrityksen rohkeutta investoida ja hyvää palveluasennetta.

Nina toteaa, että yritys ei olisi samaan tapaan toiminut ja laajentunut ilman puoliso Mikko Syrjäläistä, vaikka tämä ei paperilla ole kuin yrityksen työntekijä.

– Mikko aina tykkää sanoa, että on orja töissä ja orja kotona, Nina Syrjäläinen nauraa.

Naurusta kuuluu parin keskinäinen huumori. Samalla huumorilla pääsee myös asiakkaiden kanssa pitkälle.

– Välillä aina joku kysyy, että eikö sinua pelota esimerkiksi humalaiset. Tietenkään tässäkään työssä ei aina olla pelkästään hymyssä suin mutta kun itse on hyvällä asenteella, niin se usein auttaa, Nina toteaa.

Taksialalla häntä viehättää mahdollisuus tutustua monenlaisiin ihmisiin.

– Asiakkaina on ihmisiä multimiljonääreistä vakavasti sairaisiin, koululaisista humalaisiin.

Yrityksellä tulee ensi keväänä 11 vuotta täyteen. Se on kasvanut aika rytinällä, Nina kuvaa.

– Olemme tehneet virheitä ja niistä maksaneet. Mutta jotain on tehty oikeinkin, kun tässä vielä pyristellään.

Koronavuosi 2020 ei ole ollut helppo taksialallakaan. Syrjäläiset kiittävät asiakkaitaan ja henkilökuntaansa siitä, että pyörät yhä pyörivät.

Elina Alanne

 

Lue Syrjäläisten mietteitä lisää torstain Ristiinalaisesta. 

Jos et ole vielä lehden tilaaja, voit tilata paperilehden täältä ja pelkän näköislehden täältä

 

Juttuun on korjattu 16.11. palkinnon olevan Vuoden yritys -palkinto, ei Vuoden yrittäjä.