Supponor sopimukseen NHL:n kanssa – Erkki Rantalainen iloitsee, että nyt ollaan siellä, mitä lähdettiin tekemään


Erkki Rantalainen kertoi keksinnöstään Ristiinalaiselle vuonna 2006. Tuolloin yritys oli Virtual Advertising Systems.

 

Ristiinalaistaustainen yhtiö Supponor on tehnyt merkittävän sopimuksen NHL:n kanssa ottelutapahtumien televisioinneista. Jääkiekkoliiga tiedotti asiasta alkuviikosta.

Erkki Rantalaisen alkuun kehittämällä tekniikalla suorissa televisiolähetyksissä voidaan näyttää tapahtumapaikalla olevien mainosten kohdalla eri sisältöjä. Esimerkiksi jääkiekkokaukalon laitamainos voi siis olla erilainen riippuen siitä, missä ihminen lähetystä katsoo. Mainoksia voidaan myös profiloida niin, että esimerkiksi lapsiperheet ja eläkeläiset näkevät erilaiset mainokset. Yhtiön tuotteesta käytetään nimityksiä DBRLive ja DED.

Rantalainen iloitsee NHL-sopimuksesta. Sitä kohti on tehty yrityksessä työtä vuosien ajan.

– Kivalta tuntuu seurata! Tie on ollut pitkä mutta nyt tämä on sitä mitä lähdettiin tekemään aikoinaan. Itse tuote on myös nykyään saatu todella näkymättömiin. Silloinhan se menee hyvin, kun kukaan ei huomaa mitään katsoessaan lähetystä.

Rantalainen teki keksintönsä yli 20 vuotta sitten. Lisää asiasta voi lukea esimerkiksi Helsingin Sanomien artikkelista.

Supponorin pääkonttori on nykyään Lontoossa.

– Minulla ei ole enää muuta roolia kuin se, että pienen nurkan omistan taustayhtiöstä, Rantalainen kertoo.

Elina Alanne

 

Juttuun on korjattu kello 15.25 nimitys DBRLive. Aiemmin D-kirjain oli jäänyt pois.